Samochód BMW E31

BMW E31 jest to samochód osobowy, który reprezentuje segment G. Miejscem produkcji tego modelu były Niemcy, a konkretnie miejscowość Monachium. Przez cały okres produkcji, sprzedano łącznie  31062 egzemplarzy. Model występował w wersji jako 2-drzwiowe coupe.  Warto wiedzieć, iż model ten, został zaprezentowany po raz pierwszy na targach samochodowych we Frankfurcie. Impreza ta, odbyła się w roku 1989. Seria 8, do której należał BMW E31, występowała początkowo wyłącznie z silnikiem V12 o pojemności 5,0 litra. Jednak w późniejszym już czasie, dodano także inne silniki na przykład o pojemności 4,0 litra oraz o mocy 286 KM i oznaczeniu 840 Ci. Jeszcze w późniejszym czasie wprowadzono również zmodernizowany silnik 4,4 l o tej samej mocy oraz oznaczeniu. Jednakże był on nowocześniejszy i posiadał on wyższy moment obrotowy, a także zużywał mniej paliwa. Model prezentował się w owym czasie bardzo ładnie na drogach.
Z całą pewnością, warty uwagi jest fakt, iż niespodzianką były próby wprowadzenia modelu M8 w 1990 roku jako alternatywy dla Porsche oraz Ferrari. Miał on posiadać silnik o pojemności 6,0 litra oraz o mocy około 550 KM, przy niższej masie własnej. Jednakże ten model nigdy nie został tak naprawdę wprowadzony do produkcji, ze względu na jego koszty produkcji, które jak wówczas BMW tłumaczyło, były za duże jak na taki mały segment rynku. Tak naprawdę jedyny prototyp oficjalnie został zniszczony. W rzeczywistości BMW ukrywało go przez 20 lat, a w 2010 roku otwarcie go zaprezentowano.
W owym czasie, była szeroko rozpowszechniona pogłoska jakoby silnik opracowany dla M8 został później zastosowany w McLarenie F1. Jednak projektant McLarena, niejaki Gordon Murray, gdy go o to zapytano, jednoznacznie zdementował tę pogłoskę. Stwierdził on wtedy, iż silnik ten był za ciężki i zbyt długi dla Mclarena F1. Specjalista od silników w BMW – Paul Rosche opracował dla jego potrzeb zupełnie nowy silnik, bardziej podobny do późniejszej jednostki o oznaczeniu S50B30, stosowanej w modelu M3 (E36), także ze zmiennymi fazami rozrządu VANOS.
Samochód osobowy, jakim jest BMW E31 był produkowany z przeznaczeniem na rynek europejski, amerykański oraz także południowoafrykański. W przypadku rynku europejskiego, model został wprowadzony na rynek w 1989 roku. 2 lata później, czyli w roku 1991, dokonano modyfikacji mocowania otwieranych reflektorów. Rok później, wzmocniono przednią oś. W roku 1999, całkowicie zakończono produkcję tego modelu. Na rynku amerykańskim, produkcja tego modelu zakończyła się wcześniej, bo w 1997 roku. Z kolei na rynku południowoafrykańskim, koniec produkcji nastąpił w październiku 1993 roku. Podwozie tego modelu charakteryzowało się następującymi parametrami:

Zawieszenie przednie miało wahacz poprzeczny oraz amortyzator teleskopowy.
Zawieszenie tylne posiadało wahacz wzdłużny oraz sprężynę śrubową.
Hamulce były tarczowe wentylowane.
Rozstaw kół przednich wynosił 1554 mm.
Rozstaw kół tylnych wynosił 1562 mm.
Masa własna tego pojazdu wynosiła od 1790 kilogramów do 1865 kilogramów.

Możesz wejść także na poniższe strony by wiedzieć więcej:

http://katowice.bawariamotors.pl/aktualnosci

http://janki.bawariamotors.pl/serwis/promocje/rabaty-dla-bmw-w-wieku-5

http://janki.bawariamotors.pl/aktualnosci/nowe-bmw-x1-w-ofercie-comfort-lease